Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου η 16η διοργάνωση της έκθεσης Γραφικών Τεχνών και Γραφικών Εφαρμογών GRAPHICA EXPO 2019.
90 εκθέτες από διάφορα μέρη της Ελλάδας υποδέχτηκαν στο MEC Παιανίας περισσότερες από 5000 επιχειρήσεις που για ακόμη μία φορά επέλεξαν την έκθεση για να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις των Γραφικών Τεχνών και της Οπτικής Επικοινωνίας.
Με εκθεσιακή επιφάνεια αυξημένη κατά 34% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση και εντυπωσιακές κατασκευές περιπτέρων, οι συμμετέχουσες εταιρείες έδειξαν κατά τη διάρκεια των 3 ημερών της GRAPHICA νέα, καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά πως η Βιομηχανία της Εκτύπωσης συνεχώς εξελίσσεται και εισέρχεται δυναμικά στη νέα ψηφιακή εποχή.
ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ
Συνολικά, την έκθεση επισκέφτηκαν φέτος 5035 επιχειρήσεις, βάσει του αριθμού των προσκλήσεων που συγκεντρώθηκαν, και η επισκεψιμότητα από την ευρύτερη περιοχή της Αττικής σημείωσε αύξηση 10% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση.
Με βάση στατιστικά στοιχεία προηγουμένων ετών, η επισκεψιμότητα από την περιφέρεια τείνει να είναι πάντα κατά 10 μονάδες περισσότερη από ότι αυτής από την Αθήνα. Λόγω όμως των έκτακτων καιρικών φαινομένων που συνέπεσαν το Σαββατοκύριακο της Διοργάνωσης (βλέπε Ωκεανίδα), τα οποία οδήγησαν σε ακύρωση δρομολογίων και πτήσεων, η επισκεψιμότητα από την περιφέρεια περιορίστηκε στο 45% επί του συνόλου.
Από το 45% των επιχειρήσεων της περιφέρειας που, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, ταξίδεψαν στην Αθήνα για την έκθεση, στην πρώτη θέση προέλευσης έρχεται η Θεσσαλονίκη ακολουθούμενη από την Κρήτη και την Κύπρο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
Για ακόμη μία φορά, όπως είναι φυσικό για μία έκθεση σαν τη GRAPHICA, τη μερίδα του λέοντος στους επισκέπτες είχαν οι επαγγελματίες της εκτύπωσης σε ποσοστό 56%*. Στην κατηγορία “Εκτυπώσεις” περιλαμβάνονται τόσο τα ψηφιακά εκτυπωτικά κέντρα, όσο και τα παραδοσιακά offset τυπογραφεία είτε ειδικεύονται στις εκτυπώσεις εντύπων είτε σε προϊόντα συσκευασίας.
Ακολουθούν οι επαγγελματίες που ασχολούνται με τη “Γραφιστική” σε ποσοστό 22%*, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι διαφημιστικές εταιρείες, τα δημιουργικά γραφεία και οι freelancer γραφίστες.
Στην τρίτη θέση με ποσοστό 13%* συναντούμε μία ακόμη παραδοσιακά μεγάλη μερίδα επισκεπτών, αυτή των κλάδων της Επιγραφοποιίας & της Οπτικής Επικοινωνίας που και φέτος επισκέφτηκε την έκθεση για να δει από κοντά τα σημαντικότερα ονόματα στην αγορά του large format.
Εντυπωσιακή ήταν επίσης φέτος η αύξηση επισκεπτών από κλάδους εκτός των Γραφικών Τεχνών, αυτούς δηλαδή που ονομάζουμε “Τελικούς Πελάτες”.
Ανέκαθεν η GRAPHICA προσέλκυε επισκέπτες από εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, αλλά, σε σχέση με προηγούμενες διοργανώσεις, η επισκεψιμότητα αυτής της κατηγορίας σημείωσε μεγάλη αύξηση φέτος φτάνοντας σχεδόν το 5% επί του συνόλου.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Παράλληλα με την έκθεση πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα συνεδρίων του MEC ενδιαφέρουσες ημερίδες και παρουσιάσεις.
Το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου η FESPA HELLAS (πρώην ΣΕΜΕ) διοργάνωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα μαζί με Workshop, με θέμα τη μέθοδο εκτύπωσης της Μεταξοτυπίας, ενώ, την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, η εταιρεία Ζαμπούρης Α.Ε. στο πλαίσιο της νέας αντιπροσώπευσης υλικών ψηφιακής εκτύπωσης, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της χρήσης του υφάσματος ως υλικού Οπτικής Επικοινωνίας.
Η επόμενη, 17η διοργάνωση της GRAPHICA EXPO θα πραγματοποιηθεί ξανά σε 2 χρόνια παρουσιάζοντας τις τελευταίες τάσεις της αγοράς των Γραφικών Τεχνών και της Οπτικής Επικοινωνίας.
* Τα ποσοστά προκύπτουν από τις συμπληρωμένες προσκλήσεις και φόρμες επισκεπτών.