Νέα έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές μπορεί μεν να προτιμούν να διαβάζουν τα νέα της ημέρας στο διαδίκτυο, αλλά, δεν ισχύει το ίδιο για τα περιοδικά.
Είναι γνωστό ότι η εκρηκτική εξάπλωση και η ευρεία αποδοχή των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης οδήγησε τα τελευταία χρόνια σε εκτεταμένες συζητήσεις γύρω από το μέλλον και τη βιωσιμότητα των έντυπων μέσων.
Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε ο όμιλος ερευνών YouGov, με θέμα τις προτιμήσεις των ενηλίκων στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, όσον αφορά στην ανάγνωση εφημερίδων και περιοδικών στο διαδίκτυο και σε έντυπη μορφή, αποκάλυψε μια ενδιαφέρουσα διαφορά μεταξύ των δύο πλευρών του Ατλαντικού.
Στοιχεία από το YouGov Profiles αποκαλύπτουν ότι περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς (60%) και Βρετανούς καταναλωτές (54%) προτιμούν να διαβάζουν εφημερίδες στο διαδίκτυο παρά να τις βλέπουν σε έντυπη μορφή. Αλλά, όταν πρόκειται για τα περιοδικά, η εικόνα αλλάζει.
Λιγότερο από το ένα τρίτο των αναγνωστών, 29% στις ΗΠΑ & 18% στη Βρετανία, προτιμούν να διαβάζουν περιοδικά στο διαδίκτυο σε σύγκριση με το να έχουν ένα έντυπο αντίγραφο στα χέρια τους.
Όσον αφορά στο αναγνωστικό κοινό των εφημερίδων, στους αναγνώστες ηλικίας 25-35 ετών, το 69% στις ΗΠΑ και το 75% στη Βρετανία, προτιμούν την ανάγνωση εφημερίδων στο διαδίκτυο.
Το ποσοστό αυτό, όπως είναι φυσικό, μειώνεται όσο αυξάνεται η ηλικία των αναγνωστών. Οι αναγνώστες άνω των 55 ετών, και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, δείχνουν σημαντική προτίμηση στην ανάγνωση εφημερίδων σε έντυπη μορφή παρά από το διαδίκτυο, αν και ο αριθμός είναι σημαντικά υψηλότερος στη Βρετανία (46%) από ό,τι στις ΗΠΑ (31%).
Από την άλλη, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική όσον αφορά στο αναγνωστικό κοινό των περιοδικών - και για τις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι λίγο λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανούς (47%) και η πλειοψηφία των Βρετανών (58%) λένε ότι απολαμβάνουν περισσότερο την ανάγνωση περιοδικών σε έντυπη μορφή παρά μέσω διαδικτύου. Την άποψη αυτή συναντούμε πιο συχνά όσο αυξάνονται οι ηλικίες. Πάνω από τα δύο τρίτα των Βρετανών (70%) και τα δύο πέμπτα των Αμερικανών (61%) ηλικίας άνω των 55 ετών λένε ότι προτιμούν να διαβάζουν έντυπα περιοδικά.
Όπως και με τις εφημερίδες, η ανάγνωση περιοδικών στο διαδίκτυο συνεχίζει να μειώνεται με την ηλικία, με λιγότερους από έναν στους πέντε καταναλωτές ηλικίας άνω των 55 ετών (ΗΠΑ, 16%, GB, 10%) να προτιμά την online έκδοση από την έντυπη.
Image credit: designed by Kaboompics - Freepik.com